fredag 16. mars 2012

Med Cola Light i magen kan man boka hela dagen!

De fleste har fått med seg at vår kjære Ina har sluttet. Og selv om Ina ga oss masse å blogge om med sine rare uttrykk og med noe spesielle matvaner, så er det ikke det som gjør at vi ikke blogger like ofte. Vi har rett og slett slurvet litt med bloggskrivingen, men nå skal vi skjerpe oss.

Og den nye bookingansvarlige, Magdalena Mayer, fikk litt av en oppgave med å fylle Ina sine sko. Men det skal sies at hun gjør det med glans. Nå kan hun nesten alt og burde nok ha laget en e-post mal som sier "Ina har desverre sluttet, jeg er redd du må forholde deg til meg fra nå av". Dette fordi alle skal fortelle henne at hun bare kan spørre Ina hva forespørselen og de spesielle ønskene gjelder. Etter mange år som bookingansvarlig hadde Ina nemlig lært seg hvem som var allergiske mot hva, hvilke rom de forskjellige gjestene våre ønsket og ellers alt annet man selvfølgelig skal lagre i hodet om våre gjester.


Slik så det ut da Ina jobbet på kontoret på Finse 1222.
Og ikke bare har Magda lært seg nesten alt om nesten alle oppgavene sine, hun fyller Inas sko hva gjelder rare uttrykk, fordi hun er svensk. I sted kalte jeg henne dust, og etterpå ble jeg litt sjokkert over eget språk, det er et ord jeg ikke bruker til kollegaene mine så ofte. Så jeg la til at det var digg å si det til henne. E de nåt elakt det eller? Haha, ja svarte jeg. Og sånn går dagene. Jeg er fascniert når Magda sier hun skal ringe tilbake til gjestene våre om nån timme. Jeg liker uttrykket, det er så herlig diffust, og om det går en halvtime eller to timer, så ville vi nordmenn aldri kunne bli sure, hva er egentlig "nån timme"?

Og Ina var ikke utpreget high-tech. Merete kalte henne oldemor når det kom til tekniske saker og spenningen var stor da hun skulle laste ned Skype. Og nå, ja nå får vi høre det. Magda tar hevn for Ina. For en tid tilbake oppdaterte Magda Merete sin Iphone. Hun lo av Merete som aldri hadde gjort det før. Hun lo ikke like høyt da alle hennes nummer og applikasjoner forsvant i oppdateringssluket. Men Magda kan sånne ting, sånne tekniske ting som jeg og Merete ikke forstår noenting av. Og da Magda fikk laserpenn i posten tok det helt av for henne. Jeg satt hjemme i stuen på Crew og så på TV da telefonen ringte fra hotellet. Magda stod i Jøkulsalen og lyste med laser i stuen min og lurte på det funket... Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte. Det ble godt mottatt at pennen lyste helt fra Jøkulsalen og hjem til stuen min. Laserpenner var ikke bare kult på 90-tallet, på Finse er det fortsatt dødskult!

Og ikke nok med det. Den dagen vi fikk DYMO tech maskin på kontoret fikk Magdas hverdag en ny dimensjon. Det haglet navnelapper i alle retninger og på PC'en hennes står det "Med Cola Light i magen kan man boka hela dagen". Og det er det som er interessant, det kan virke som dårlige matvaner hører til rollen som bookingansvarlig. I bookingavdelingen går det fortsatt i Finseboller, snus og brus.I sted ble jeg vitne til en ny lek som daglig leder og bookingansvarlig tydeligvis startet med da jeg var i Oslo. Jeg tror leken kanskje heter "gissa vilken typ av Cola det her e". Merete gjettet at Magda hadde Cola light fordi det var så mye skum også trodde hun at hun selv hadde fått Cola zero. Jeg lo i mitt stille sinn og tenkte at nå er det på tide å blogge litt... Merete hadde feil, det var motsatt.   

Hahaha!

Og sånn går dagene på kontoret. Av og til hender det at vi jobber også. Blant annet sitter vi og ruger på et påskeprogram som kun mangler små detaljer før det er klart. Vi er så stolte over programmet og vi er så ivrige etter å få det ut til folket. Forhåpentligvis i dag. Og vi begynner å innse at vi muligens er et av de få steder som kanskje har snø i påsken. Velkommen til påskefeiring og vinter!

Og i helgen skal vi nyte solen. Vi skal jobbe opp påskefargen, litt før tiden. God helg til alle!

Hilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar